μουσική

 

Ο μαθητής Θωμάς την έφερε για μας ΕΔΩ!

"MOΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ",ΚΟΥΔΟΥΝΙΣΤΡΑ-ΠΟΤΗΡΟΦΩΝΟ

Περιγραφή κατασκευής
Χρηστικά κείμενα:  δίνουν χρήσιμες πληροφορίες ή οδηγίες
 


 
 

Τα χαρακτηριστικά των παραπάνω κειμένων:KΛΙΚ

Μαράκας βραζιλιάνικες
Υλικά κατασκευής:

 Δυο καρύδες, δύο ξύλινα καδρονάκια 30 x 30 χιλιοστά και μήκους 15 εκατοστών, κόλλα πριόνι με λεπτό δόντι, κατσαβίδι, ράσπα, γυαλόχαρτο. 

Περιγραφή κατασκευής:
Κόβουμε την καρύδα στο μέρος που υπάρχει το φύτρο, ώστε να δημιουργηθεί μια τρύπα διαμέτρου 20 χιλιοστών. Με το κατσαβίδι αδειάζουμε όσο μπορούμε καλύτερα την καρύδα. Στη συνέχεια την αφήνουμε για δύο βδομάδες περίπου σε μια γωνιά στον κήπο και τα… μυρμήγκια αναλαμβανουν να καθαρίσουν τέλεια το εσωτερικό. Στη συνέχεια, με τη ράσπα διαμορφώνουμε τα καδρονάκια σε χειρολαβές και, αφού τοποθετήσουμε μικρή ποσότητα από σκάγια, κολλάμε τις χειρολαβές στις μαράκες.

Περιγράφουμε την κατασκευή του μουσικού οργάνου ακολουθώντας τη μορφή των κειμένου για την κουδουνίστρα:

  1. Γράφουμε τα υλικά με κουκκίδες
  2. Xωρίζουμε σε ενότητες
  3. Σχεδιάζουμε το σχέδιο ή αν το γράψουμε στο word κάνουμε αντιγραφή και επικόλληση

 

 



Τα γραμματικά φαινόμενα της ενότητας

Πηγή: johngfe

Παίζω και τραγουδώ

Picture
Παιχνίδι με τα μουσικά όργανα
Picture
Αν όλα τα παιδιά της γης

Αν όλα τα παιδιά της γης
πιάναν γερά τα χέρια
κορίτσια αγόρια στη σειρά
και στήνανε χορό
ο κύκλος θα γινότανε
πολύ πολύ μεγάλος
κι ολόκληρη τη Γη μας
θ’ αγκάλιαζε θαρρώ. 
Αν όλα τα παιδιά της γης
φωνάζαν τους μεγάλους
κι αφήναν τα γραφεία τους
και μπαίναν στο χορό
ο κύκλος θα γινότανε
ακόμα πιο μεγάλος
και δυο φορές τη Γη μας
θ’ αγκάλιαζε θαρρώ. 
Θα ’ρχόνταν τότε τα πουλιά
θα ’ρχόνταν τα λουλούδια
θα ’ρχότανε κι η άνοιξη
να μπει μες στο χορό
κι ο κύκλος θα γινότανε
ακόμα πιο μεγάλος
και τρεις φορές τη Γη μας
θ’ αγκάλιαζε θαρρώ!  
Στίχοι: Γιάννης Ρίτσος
Picture
Αρλέτα - Τα μικρά παιδιά

Picture
Εδώ Λιλιπούπολη

 

ΑΣΚΗΣΗ  1         ΑΣΚΗΣΗ  2      ΑΣΚΗΣΗ  3

 


ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΚΑΙ ΣΤΙΧΟΙ

Κατηγορούμενο

 



Υποκείμενο (Υ) Ρήμα (Ρ) Κατηγορούμενο (Κ)

 

Ποιος κάνει κάτι; Τι κάνει; Τι είδους είναι το υποκείμενο;

Ποιος παθαίνει κάτι; Τι παθαίνει; Ποια ιδιότητα έχει;

Ποιος βρίσκεται σε μια κατάσταση;

 

Π.χ Η κοπέλα έγινε γιατρός (ουσιαστικό)

Το ρούχο φαίνεται καθαρό (επίθετο)

Ο πίνακας είναι γραμμένος (μετοχή)

 

Κατηγορούμενο είναι η λέξη που δίνει μια ιδιότητα στο υποκείμενο του ρήματος.

Το κατηγορούμενο μπορεί να είναι ουσιαστικό, επίθετο ή μετοχή και βρίσκεται στην ίδια πτώση με το υποκείμενο του ρήματος, δηλ στην ονομαστική, σε αντίθεση με το αντικείμενο ενός ρήματος που βρίσκεται σε πτώση αιτιατική.

Δεν μπορούμε να σχηματίσουμε προτάσεις που να έχουν τη μορφή Υποκείμενο – Ρήμα – Κατηγορούμενο, χρησιμοποιώντας οποιοδήποτε ρήμα. Υπάρχει μόνο μια συγκεκριμένη κατηγορία ρημάτων, τα συνδετικά, τα οποία δε δέχονται αντικείμενο αλλά κατηγορούμενο. Αυτά τα ρήματα είναι: είμαι, γίνομαι, φαίνομαι, λέγομαι, θεωρούμαι, καλούμαι, ονομάζομαι, αποδεικνύομαι ,εκλέγομαι, μοιάζω, γεννιέμαι κ.α

 

Άσκηση Εμπέδωσης

Η ορχήστρα με τα ζωάκια...

Πόσο καλά ξέρεις τα μουσικά όργανα; Τον ήχο που βγάζουν; Τη θέση τους μέσα σε μια ορχήστρα;


Μπορείς να τα μάθεις όλα αυτά μέσα από το επόμενο παιχνίδι. Ακούς έναν ήχο (τον ξανακούς αν θέλεις με το Repeat), πατάς στο σωστό μουσικό όργανο και (αν το πετύχεις) το παίρνει ένα ζωάκι και παίζει λίγο. Μόλις ολοκληρώσεις και δώσεις όλα τα όργανα στα ζωάκια, ξεκινούν μια συναυλία αποκλειστικά για σένα!




           (κλικ στην εικόνα για να μεταβείς στο παιχνίδι)



 








Άλλο  ένα  παιχνίδι  με  τα  μουσικά  όργανα 


 




Ρήμα είναι η λέξη που μας φανερώνει ότι κάποιος ενεργεί (κάνει κάτι) ή παθαίνει κάτι ή είναι κάτι ή βρίσκεται σε μια κατάσταση.
Ο κηπουρός σκαλίζει τον κήπο. (κάποιος ενεργεί)
Ο γείτονάς μου τραυματίστηκε σε ατύχημα. (κάποιος παθαίνει κάτι)
Η βροχή είναι δυνατή. (κάποιος είναι κάτι)
Ο πατέρας μου κοιμάται. (κάποιος βρίσκεται σε μία κατάσταση)



Τα βασικά στοιχεία για τη σύνταξη των προτάσεων.
Ρήμα - Υποκείμενο - Αντικείμενο - Κατηγορούμενο
ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΙ ΟΡΟΙ
ΣΥΝΤΑΞΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ
 
 

Ακούστε τα τραγούδια


Η ενότητα σε 2 παρουσιάσεις